
Ez egy olyan szakma, ami nagyon sokrétű felkészültséget igényel. Egy megfelelően támogató, pozitív munkakörnyezetben a pedagógusoknak lehetősége nyílik folyamatosan fejlődni, szakmailag és emberileg egyaránt. Rengeteg gyerekkel találkozunk, eltérő adottságokkal, képességekkel és lehetőségekkel. Én úgy gondolom, minden tanulóhoz megvan a „kulcs”, azonban rettenetesen nehéz ezt megtalálni bizonyos esetekben. Ezt a fajta kihívást, és annak a lehetőségét tartom izgalmasnak, hogy a lehető legtöbb gyerkőcnek segíthessek megtalálni a mozgáshoz vezető utat, és kibontakoztatni a bennük rejlő tehetséget.
Nem vagyok híve a tenkintélyelvűségnek. Kölcsönös tiszteleten alapuló, közvetlen, érzelmileg biztonságos tanulási környezetet igyekszem kialakítani tanóráimon, ahol minden gyermek egyenlő esélyekkel indul. Figyelembe veszem a tanulók egyéni adottságait, valamint a pillanatnyi lelki és fizikai állapotát is. Megszerettetni, és nem erőltetni próbálom a mozgást testnevelés órákon.
Szerintem minden testnevelő célja az, hogy segítsen kialakítani a motivációt a gyerekekben a sportoláshoz, az aktív mozgásos tevékenységekhez. Számomra különösen fontos emellett a lelki egészség is, ami rengeteg esetben gátat szab az egyéni képességek kibontakoztatásában. Érzem, és átérzem a gyerekekben dúló feszültséget, frusztrációt, amit egy elvesztett játék, tanórai igazságtalanság, vagy gyengébb érdemjegy okoz. Velük együtt tanulom én is, hogy minden ilyen szituációban valamilyen tanulság rejlik, és az se baj, ha hibázunk, hiszen hibáinkból okulunk, és ezáltal folyamatosan fejlődünk.